Bamanro

attorney 1

لاتاری گرین کارت آمریکا

شرایط و مدارک لاتاری گرین کارت آمریکا

لاتاری گرین کارت آمریکا چیست

لاتاری گرین کارت آمریکا که به عنوان ویزای گوناگونی آمریکا نیز شناخته می‌شود؛ یکی از روش‌های مهاجرتی بسیار مشهور و منحصر به فرد در سرتاسر دنیا قلمداد می‌شود که نسبت به دیگر روش‌های مهاجرتی بسیار سریع و ارزان است. در این برنامه مهاجرتی، مقامات آمریکایی هر سال، مجوز اخذ گرین کارت و اقامت دائم برای ۵۵۰۰۰ مهاجر را از طریق قرعه کشی لاتاری صادر می‌نمایند تا رویای زندگی و کار در آمریکا برای بسیاری از مردم جهان تحقق یابد. در حال حاضر به دلیل فرمان ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود ایرانیان به خاک آمریکا، احتمال اخذ موفقیت‌آمیز گرین کارت این کشور برای شهروندان ایرانی به حداقل رسیده است. با این وجود مقاله‌ی پیش‌رو به منظور پاسخگویی به سوألات مکرر مخاطبان عزیز جهت آشنایی با نحوه ثبت نام و مراحل لاتاری آمریکا به رشته تحریر درآمده است.

تاریخچه لاتاری گرین کارت آمریکا

لاتاری گرین کارت برای اولین بار بر اساس قانون مهاجرتی ۱۹۹۰ توسط وزارت امور خارجه آمریکا پا به عرصه گذاشت. با این هدف که به مردم کشورهایی با نرخ پایین شانس مهاجرت به آمریکا، فرصتی برابر ارائه شود. در واقع محبوبیت لاتاری آمریکا در این است که به کلیه افراد، فارغ از نژاد و فرهنگ‌شان، فرصت یکسانی می‌دهد تا برای مهاجرت به آمریکا اقدام نمایند و آنها را یک قدم به دریافت اقامت دائم این کشور نزدیک‌تر ‌سازند. همچنین آمریکا خود را کشوری با تنوع نژادی و فرهنگی بالا می‌داند و از طریق جذب مهاجر می‌کوشد این تنوع را برای همیشه حفظ نماید و میان تعداد مهاجران کشورهای مختلف که به آمریکا می‌آیند تعادل نسبی برقرار سازد. از سوی دیگر، مهاجران با ارائه سنت‌ها و آداب و رسوم خود نقش بسیار قابل توجهی در شکل‌گیری فرهنگ آمریکا بر عهده داشته‌اند.

اولین قرعه کشی گرین کارت آمریکا که اصطلاحا‌ً به آن لاتاری گفته می‌شود در سال ۱۹۹۴ برگزار شد؛ البته ناگفته نماند دور اول برگزاری این قرعه کشی با مشکلات متعددی رو به رو شد. پس از آن در سال ۱۹۹۶ دور دوم قرعه کشی گرین کارت برگزار شد و رویای اقامت دائم آمریکا برای بسیاری از شرکت‌کنندگان لاتاری از آن سال تاکنون به بهترین شکل ممکن برآورده شده است. هدف و انگیزه برگزاری لاتاری، حفظ تنوع نژادی و فرهنگی در ایالات متحده آمریکا عنوان شده است؛ بنابراین افرادی که گرین کارت خود را از طریق لاتاری دریافت می‌کنند در زیر مجموعه ویزای مهاجرت گوناگونی قرار می‌گیرند.

قرعه‌کشی سالیانه گرین کارت آمریکا که رسماً با عنوان برنامه ویزای مهاجرت گوناگونی آمریکا (Diversity Immigrant Visa و اختصاراً DV) شناخته می‌شود؛ معمولاً در دوره‌های دو ساله برگزار می‌شود. به عنوان مثالDV2021 گرین کارت آمریکا در سال ۲۰۱۹ برگزار می‌شود و روندهای قانونی پذیرش برندگان تا سال۲۰۲۱ به طول ‌خواهد انجامید.

ساز و کار لاتاری آمریکا

لاتاری آمریکا از طریق اداره مهاجرت و شهروندی این کشور به صورت سالانه برگزار می‌شود و از سال ۲۰۰۳ کلیه مراحل ثبت‌نام و پیگیری نتیجه‌ی آن رسماً به صورت آنلاین انجام می‌پذیرد. برندگان قرعه‌کشی از طریق سیستم کامپیوتری به صورت تصادفی (Random) و از میان سیل متقاضیانی که تأیید صلاحیت شده‌اند انتخاب می‌گردند. لاتاری گرین کارت که به رویای آمریکایی نیز شناخته می‌شود؛ این امکان را به شرکت کنندگان می‌دهد تا طی یک سال مالی-حقوقی آمریکا در این برنامه ثبت‌نام نمایند و پیش از آن که درخواست آنها ثبت نهایی شود؛ جزئیات اطلاعات شخصی خود را بارها به روز رسانی یا بازبینی مجدد کنند. همان طور که از نام آن مشخص است لاتاری این فرصت را به همه می‌دهد تا برنده شوند. در برخی موارد، چند سالی طول می‌کشد تا شانس به متقاضی رو بیاورد؛ اما نکته مهم در لاتاری این است که متقاضی می‌تواند هر سال شانس خود را امتحان کند تا بالأخره برنده این قرعه کشی شود.

هر سال کشورهای واجدشرایط برای شرکت در لاتاری اعلام می‌شوند؛ کشورهایی واجد شرایط هستند که طی ۵ سال گذشته سهم بسیار کمی از مهاجرت به آمریکا را به خود اختصاص داده‌اند. به این منظور، دولت آمریکا برخی از کشورهایی که طی ۵ سال اخیر ورودی زیادی به آمریکا داشته‌اند را جزء کشورهای غیر مجاز قرار می‌دهد. به عنوان مثال؛ چین، فلیپین و مکزیک به دلیل نرخ بالای مهاجرت به آمریکا در حال حاضر نمی‌توانند در این برنامه شرکت نمایند. از سوی دیگر؛ هر سال تغییراتی در برنامه جذب مهاجر از کشورهای دیگر صورت می‌گیرد و ممکن است یک کشور، مجوز شرکت در لاتاری آمریکا را مجدداً به دست بیاورد. به عنوان مثال؛ فنلاند در سال ۲۰۱۱ و اکوادور در سال ۲۰۱۶ از لیست کشورهای غیر مجاز (غیر واجدشرایط) خارج شدند. از آن زمان به بعد شهروندان این دو کشور اجازه یافتند در لاتاری آمریکا شرکت کنند. توجه داشته باشید شرایط شرکت در لاتاری آمریکا پیوسته در حال تغییر و تحول است و به همین دلیل باید به صورت پیوسته، اطلاعات گرین کارت آمریکا دنبال شوند.

شرایط شرکت در لاتاری آمریکا

هر چند شرکت در لاتاری بهترین و ارزان‌ترین راه برای دریافت اقامت دائم آمریکا است و غالباً‌ همه‌ی متقاضیان می‌توانند در آن شرکت کنند؛ امّا برای دریافت گرین کارت آمریکا از طریق لاتاری شرایط زیر باید حتماً رعایت شوند:

متقاضی باید متولد یکی از کشورهای واجد شرایط (مجاز) برای شرکت در قرعه کشی باشد. فهرست کشورهای مجاز همه ساله در دستورالعمل قرعه کشی همان سال اعلام و منتشر می‌شود.
کشور محل تولد نقش کلیدی برای شرکت در لاتاری آمریکا بازی می‌کند زیرا بر اساس قوانین اداره مهاجرت آمریکا برخی از کشورها اجازه ندارند در لاتاری آمریکا شرکت نمایند. کشورهایی که اجازه ثبت‌نام در لاتاری را ندارند؛ غالباً کشورهایی هستند که نرخ مهاجرت بالایی به آمریکا را داشته‌اند. هر کشوری که طی ۵ سال اخیر از طریق مسیرهای قانونی بیش از ۵۰ هزار گرین کارت آمریکا دریافت نموده باشد توسط کامپیوتر به صورت اتوماتیک از چرخه لاتاری حذف خواهد شد. لیست کشورهای غیر مجاز ممکن است هر سال تغییر کند. برای همین لازم است که پیش از ثبت‌نام فهرست کشورهای مجاز و غیر مجاز برای شرکت در لاتاری مورد بررسی قرار بگیرد.

توجه داشته باشید که ملیت یا شهروندی متقاضی نقشی در نتیجه لاتاری نخواهد داشت و تنها کشور محل تولد متقاضی برای شرکت در لاتاری آمریکا ملاک عمل قرار خواهد گرفت.
برای شرکت در قرعه کشی، متقاضی باید دارای مدرکی معادل دیپلم دبیرستان آمریکا باشد. دیپلم دبیرستان آمریکا یک دوره ۱۲ ساله آموزش در مقطع ابتدایی و متوسطه را در بر می‌گیرد. بنابراین دیپلم دبیرستان آمریکا معادل مدرک پیش دانشگاهی در ایران در نظر گرفته می‌شود.
همان طور که گفته شد زمانی متقاضی می‌تواند برای شرکت در لاتاری اقدام نماید که حداقل دوره ۱۲ ساله تحصیلات ابتدایی و متوسطه را به پایان رسانیده باشد و مدرکی معادل پیش دانشگاهی ایران را در اختیار داشته باشد و چنانچه مدرک پیش دانشگاهی را نداشته باشد باید حداقل دو سال سابقه کاری طی ۵ سال اخیر در شغل‌های واجدشرایط داشته باشد. منظور از شغل‌های واجد شرایط، حرفه‌هایی است که حداقل نیاز به آموزش و یادگیری دارند.

افرادی که شرایط بالا را نداشته باشند صلاحیت شرکت در برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا را نخواهند داشت و چنانچه در لاتاری ثبت نام کنند به درخواست آنها ترتیب اثری داده نخواهد شد.
شرایط سنی متقاضی
به طور کلی برای شرکت در لاتاری هیچ شرط سنی در نظر گرفته نشده، اما طبعاً افراد زیر سن ۱۶ سال نمی‌توانند در لاتاری ثبت نام کنند؛ زیرا هنوز تحصیلات مقطع دبیرستان خود را به پایان نرسانده‌اند.

شرایط تأهل متقاضی
شرایط تأهل متقاضی در ثبت‌نام لاتاری گرین کارت آمریکا دارای اهمیت است و نکات مربوط به آن باید رعایت شوند:

چنانچه متقاضی مجرد و بالای ۲۱ سال است می‌تواند به عنوان یک فرد مستقل اقدام به تکیمل فرم لاتاری نماید.
در مواردی که اشخاص نامزد هستند؛ اما ازدواج آنها به صورت رسمی به ثبت نرسیده است به عنوان فرد مجرد درنظر گرفته می‌شوند و ثبت نام در لاتاری برای آنان فقط به صورت مجردی امکان‌پذیر است. در صورتی که یکی از نامزدها برنده لاتاری شد امکان ازدواج و دریافت ویزا برای همسر در مراحل بعدی وجود خواهد داشت.
افراد متأهل باید وضعیت تأهل خود را حتماً ذکر نمایند و امکان ثبت‌نام به صورت مجزا به صورت فرد مجرد وجود ندارد. مزیت خوب لاتاری برای افراد متأهل این است که می‌توانند هر کدام دو فرم مجزا را تکمیل نمایند. البته همان طور که گفته شد باید هر دو، اطلاعات همسر را در فرم خود ثبت نمایند.
فرزندان زیر ۲۱ سال به عنوان عضو وابسته به خانواده قلمداد می‌شوند بنابراین در هنگام ثبت‌نام، درج اطلاعات کامل آنها در فرم متقاضی الزامی است.

کشورهای محروم از لاتاری آمریکا

شهروندان کشورهایی که در ادامه معرفی می‌شوند نمی‌توانند در قرعه‌کشی گرین کارت آمریکا شرکت نمایند:

بنگلادش، برزیل، کانادا، کلمبیا، چین، جمهوری دومینیک، السالوادور، هاییتی، هند، جامائیکا، مکزیک، نیجریه، پاکستان، پرو، فیلیپین، کره جنوبی، بریتانیا (به استثنای ایرلند شمالی) و ویتنام

تکمیل فرم و ثبت نام لاتاری آمریکا

ثبت‌نام برای گرین کارت آمریکا به صورت آنلاین انجام می‌گیرد و هیچ گونه اجباری برای ادامه‌ی روند ثبت‌نام یا پیگیری وجود نخواهد داشت. بدین معنا که در هر مرحله‌ای می‌توان از ادامه فرآیند آن انصراف داد. در صورتی که شخصی برنده گرین کارت آمریکا شد؛ در نهایت این متقاضی است که تصمیم می‌گیرد گرین کارت آمریکا را بپذیرید یا خیر! ثبت‌نام اولیه ویزای لاتاری آمریکا به صورت آنلاین و بدون پرداخت هزینه در وب‌سایت لاتاری آمریکا انجام می‌پذیرد. در فرم ثبت‌نام لاتاری گرین کارت، مشخصات فردی و اطلاعات شخصی متقاضی سوال می‌شود. این اطلاعات شامل موارد زیر است:

نام و نام خانوادگی
تاریخ تولد
کشور و شهر محل تولد
اطلاعات پاسپورت
میزان تحصیلات
عکس دیجیتال
اطلاعاتی که در فرم از متقاضی پرسیده می‌شود باید به طور دقیق و مطابق با اطلاعات موجود در پاسپورت متقاضی تکمیل شوند. این اطلاعات برای کلیه اعضای خانواده نیز موردنیاز است و در فرم لاتاری، متقاضی اصلی موظف است کلیه اطلاعات لازم خانواده‌ی خود را نیز تکمیل نماید. در غیر این صورت به فرم‌های ناقص یا حاوی اطلاعات نادرست، ترتیب اثری داده نخواهد شد. علاوه بر این متقاضی باید یک قطعه عکس استاندارد و جدید از خود را در سایت آپلود نماید تا ضمیمه‌ی پرونده شود. پس از تکمیل کلیه فرم‌ها یک کدرهگیری به ایمیل متقاضی ارسال خواهد شد که با استفاده از آن می‌تواند نتیجه لاتاری را پیگیری نماید. نتایج لاتاری هر سال در ماه می اعلام می‌شود. ثبت‌نام کنندگان لاتاری می‌توانند برای پیگیری نتیجه‌ی قرعه کشی به این آدرس مراجعه نموده و پس از وارد کردن اطلاعات موردنیاز و کد رهگیری وارد صفحه اعلام نتیجه لاتاری شوند.

برنده شدن در لاتاری به معنای شروع فرآیند دریافت گرین کارت آمریکا است که باید چندین مرحله‌ی حساس و مهم طی شوند تا مجوز ورود به آمریکا برای برندگان صادر شود.

مشخصات عکس لاتاری آمریکا

برای انجام موفقیت آمیز ثبت نام در لاتاری آمریکا کلیه متقاضیان باید یک عکس جدید مطابق با استانداردهای تعریف شده آپلود نمایند. این عکس باید شرایط زیر را داشته باشد:

عکس رنگی باشد (عکس سیاه سفید و … قابل قبول نیست.)
پس زمینه‌ای سفید و خنثی داشته باشد.
عکس باید از وضوح کاملی برخوردار باشد.
عینک، عینک آفتابی و کلاه بر روی سر نداشته باشد.
عکس طی ۶ ماه گذشته گرفته شده باشد.
عکس‌هایی که در لاتاری‌های قبلی آپلود شده نباید مجدداً استفاده شوند.
چهره کاملاً رو به دوربین باشد (عکس نیم رخ یا سه رخ غیر قابل استفاده است.)
اندازه عکس باید حداقل ۳۰۰dpi ،۵۱× ۵۱ mm ۶۰۰ ×۶۰۰ pixel و با پسوند JPEG باشد.
اندازه صورت از چانه تا موها باید ۵۰تا ۶۹ درصد از کل ارتفاع عکس را در برگیرد.
صورت نباید با مو پوشانده شده باشد. همچنین حالت صورت باید کاملا‌ً خنثی باشد.

نکات مهم ثبت نام لاتاری آمریکا

هر متقاضی می‌تواند تنها یک فرم را تکمیل نماید. در صورتی که فردی برای افزایش شانس برنده شدن در قرعه‌کشی بیش از یک فرم را تکمیل و ارسال نماید، اطلاعات وی نامعتبر تلقی شده و درخواست وی مردود می‌شود.

اطلاعات همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال (اعضای وابسته به خانواده) باید به طور دقیق و کامل در فرم‌های مربوطه ارائه شوند.

عکس لاتاری می‌تواند با حجاب کامل اسلامی ارائه شود. بدین معنی که تنها گردی صورت مشخص باشد و موی سر به هیچ عنوان مشخص نباشد.

عکس افرادی که کلاه به سر دارند در صورتی قابل قبول است که مرتبط با اعتقادات مذهبی آنان قلمداد شود و البته به هیچ عنوان نباید حتی نقطه‌ای از صورت را بپوشاند.

در نگهداری از کد رهگیری خود کوشا باشید؛ زیرا از طریق این کد می‌توانید نتیجه‌ی لاتاری را پیگیری کنید. چنانچه به هر دلیلی کد رهگیری را گم کنید قابل دریافت مجدد نخواهد بود.

Bamanro

attorney 2
icons8 pdf 64
DS-160 فرم فارسی
icons8 checklis3t 64
چک لیست ویزای آمریکا
icons8 em4ail 64
نمونه دعوتنامه توریستی
icons8 bo2ok 64
DS-160 راهنمای فرم

ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا

پشتیبانی 24 ساعته

در تمام ساعات شبانه روز می توانید با شماره پشتیبانی تماس بگیرید یا از طریق واتس اپ پیغام دهید

0912 0808 248

Bamanro

attorney 1

تماس با ما

“ساعات کاری “با من رو

شنبه تا چهارشنبه : 9:30 تا 18:30

پنجشنبه : 9:30 تا 13:30

تعطیلات : پشتیبانی 24 ساعته

Bamanro

attorney 1

اطلاعات تماس

پاسداران , ابتدای اختیاریه جنوبی , پلاک 2 , واحد 2

تلفن : 9502 2624 021

پشتیبانی : 248 0808 0912

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "با من رو" می باشد