Bamanro

attorney 1

ریجکت ویزای شینگن

رفع ریجکت ویزای شینگن

ریجکت ویزای شینگن چیست

بسیاری از متقاضیان دریافت ویزای شینگن زمانی که با ریجکت درخواست خود مواجه می‌شوند به دنبال یافتن دلیل یا دلایل این امر هستند. به راستی چرا یک کنسولگری باید درخواست ویزای شینگن شخصی را مردود اعلام نماید؟ صادقانه‌ترین جواب این است که مسلماً مواردی در پرونده متقاضی وجود داشته که موجب عدم اطمینان و متقاعد شدن افسر پرونده گشته؛ به همین دلیل درخواست ویزای شینگن به صلاحدید وی رد شده است.

هرچند اعلام ریجکتی ویزای شینگن و دلایل رد درخواست از طریق نامه‌ای به اطلاع متقاضی خواهد رسید اما در چنین شرایطی معمولا‌ً متقاضیان با انبوهی از سوألات و ابهامات مواجه می‌شوند که توانایی پاسخ به آنها را ندارند. همان‌طور که گفته شد زمانی درخواست ویزای شینگن با ریجکت مواجه می‌شود که افسر ویزا از دلایل سفر متقاضی اطمینان حاصل نکند و یا مدارک کافی و اطلاعات لازم را در اختیار نداشته باشند. وجود نقص یا ابهام در پرونده متقاضی افسر کنسولی را ناگزیر به رد درخواست ویزای شینگن می‌نماید؛ زیرا به درستی نمی‌داند که آیا متقاضی واجد شرایط دریافت ویزای شینگن است یا خیر! افسرهای کنسولی همه اصول و قوانین مرتبط با صدور ویزای شینگن را بررسی کرده و چنانچه متقاضی صلاحیت لازم را داشته باشد با درخواست وی موافقت به عمل خواهد آمد. مقاله‌ای که در ادامه می‌خوانید به معرفی دلایل ریجکت ویزای شنگن و رفع ریجکتی این ویزای پرطرفدار پرداخته است. اطلاعات این مقاله از وب سایت رسمی اطلاعات ویزای شنگن برگرفته شده است.

دلایل ریجکت ویزای شینگن

ریجکت ویزای شینگن به دلایل متعدد و قابل تأملی وابسته است و البته دلایل برای هر پرونده متفاوت خواهد بود؛ امّا اتفاق ناخوشایند پس از ریجکتی این است که طبق قانونی نانوشته متقاضی ۶ ماه نمی‌تواند از سفارت هیچ کشور اروپایی دیگری برای دریافت ویزای شینگن اقدام نماید. مهم­ترین دلایل ریجکت ویزای شینگن عبارتند از:

متقاعد نشدن افسر کنسولی
یکی از مهم­ترین عوامل ریجکت ویزای شینگن، متقاعد نشدن افسر پرونده در خصوص دلایل سفر یا قطعی بودن بازگشت متقاضی به کشور مبدأ پیش از پایان اعتبار ویزا می‌­باشد. تردید افسر پرونده مبنی بر ماندن متقاضی در اروپا پس از پایان برنامه سفر و اعتبار ویزا، یکی از اصلی‌­ترین فاکتورهای ریجکت ویزای شینگن است.

اقدامات مجرمانه در گذشته و حال
فعالیت­‌هایی که یک شخص در حال حاضر انجام می­‌دهد و البته فعالیت‌هایی که در گذشته به آن مبادرت داشته برای یک افسر کنسولی بسیار حائز اهمیت می‌باشد. یکی از عوامل بسیار مهم در رد ویزای شینگن وجود سوء پیشینه در پرونده‌ی متقاضی است. در چنین مواردی به احتمال زیاد ویزای شینگن فرد با ریجکت مواجه خواهد شد؛ زیرا ورود چنین شخصی به حوزه شینگن تهدیدی عمومی برای کلیه شهروندان این منطقه تلقی می‌شود. برخی از مهمترین این جرائم عبارتند از: مشارکت در تروریسم؛ قاچاق مواد مخدر ؛ کودک آزاری؛ دیگر اقدامات مجرمانه خطرناک.

ارائه مدارک جعلی
برای کلیه متقاضیان یا آژانس‌هایی که سعی دارند از طریق مدارک مخدوش یا جعلی ویزای کشورهای حوزه شینگن را به دست بیاورند تنها یک سرنوشت وجود دارد و آن ریجکت قطعی درخواست آنها است. تحت هیچ شرایطی از مدارک جعلی استفاده نکنید! اگر متقاضی در پرونده‌ی خود یک یا چند مدرک جعلی یا نامعتبر داشته باشد ویزای شخص به طور حتم ریجکت خواهد شد. کنسولگری­‌ها با متقاضیانی که با ارائه مدارک جعلی یا هویت ساختگی سعی بر اخذ ویزای شینگن دارند به سختی برخورد می­‌کنند و این مسئله در پرونده متقاضی نیز به عنوان خطایی نابخشودنی به ثبت خواهد رسید. استفاده از هویت جعلی نه تنها موجب ریجکت درخواست خواهد شد بلکه عواقب سنگین‌تری از جمله قرار گرفتن در لیست سیاه و محرومیت سفر به این حوزه حداقل به مدت ۵ سال را در بر خواهد داشت.

ارائه دلایل ناکافی برای هدف از سفر و محل اقامت
یکی از دلایلی که موجب می‌شود افسر کنسولی تصمیم به ریجکت درخواست ویزای شینگن نماید؛ عدم تطبیق هدف از سفر متقاضی با شرایط مالی و محل اقامت وی است. در صورت عدم توانایی متقاضی برای ارائه توضیحات کافی اهداف سفر مسلماً درخواست وی به دلایل زیر ریجکت خواهد شد:

عدم توانایی در اثبات شرایط شغلی و حرفه‌ای متقاضی که با شرایط مالی ارائه شده به سفارت مطابقت نداشته باشد.
عدم ارائه مدارکی که هدف از سفر و اقامت در حوزه شینگن را اثبات نماید و موید آن است.

گذرنامه آسیب دیده
چنانچه متقاضی گذرنامه‌ای آسیب دیده یا مخدوش ارائه دهد به درخواست وی ترتیب اثری داده نخواهد شد. اگر برخی از صفحات پاسپورت متقاضی جدا شده، آسیب دیده یا گم شده باشند در این صورت احتمال رد ویزای شما بسیار زیاد است.

گذرنامه بدون اعتبار
در صورتی که گذرنامه‌ای دارای اشکالات زیر باشد درخواست ویزای شینگن متقاضی مردود خواهد شد:

ارائه گذرنامه‌ای با اعتباری کمتر از ۳ ماه
ارائه گذرنامه‌ای که حداقل ۲ صفحه خالی نداشته باشد.
ارائه مدارک سفری که جایگزین گذرنامه‌ای معتبر شده است.
ارائه پاسپورتی که بیش از ۱۰ سال از تاریخ صدور آن گذشته و فاقد اعتبار است.

نامه مرجع نامعتبر
منظور از نامه مرجع؛ نامه­‌هایی هستند که برای اثبات شاغل بودن متقاضی یا تائیدیه اسناد مالی و ملکی وی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین نامه‌ مرجع نامعتبر می‌تواند یکی از موارد زیر را در برگیرد:

نامه­‌ای که فاقد سربرگ رسمی-اداری، آدرس صحیح، جزئیات تماس شرکت و … باشد موجب ریجکت ویزا خواهد شد.
نامه مرجع­ رسمی که بیشتر از سه ماه پیش از درخواست ویزا صادر شده باشد.
نامه­ رسمی که فاقد مهر و امضای نویسنده یا سازمان مربوطه باشد.

عدم اثبات توانایی مالی در سفر
از دلایل مهمی که احتمال دارد سفارت یا کنسولگری کشورهای محدوده شینگن ویزای متقاضی را رد نمایند، عدم ارائه مدارک کافی برای اثبات توانایی مالی است. عدم اثبات توانایی مالی عبارتست از:

ناتوانی در ارائه گزارش مالی که فراتر از یک ماه گذشته باشد.
ارائه چک مسافرتی که فاقد نام متقاضی باشد.

عدم توانایی در ارائه برنامه سفر قانع کننده
از دلایل دیگری که احتمال رد شدن ویزای شینگن را بسیار بالا می‌برد عدم توانایی در ارائه یک برنامه سفر مشخص و قانع کننده است. عدم ارائه برنامه‌­ای مناسب برای سفر در منطقه شینگن شامل موارد زیر است:

درخواست صدور ویزا در سفارت اشتباه که نمی‌­تواند مقصد اصلی بازدید متقاضی در منطقه شینگن باشد.
عدم ارائه مدارک معتبر مربوط به محل اقامت رزرو شده برای کلیه مقصدها و تمام شب­‌هایی که در محدوده شینگن سپری خواهید نمود.
عدم ارائه بلیط رزرو شده هواپیما برای سفر به منطقه شینگن

عدم توانایی در ارائه مدارک مالی کافی برای تامین هزینه‌های سفر
از دیگر انگیزه‌­های اداره کنسولگری برای رد کردن ویزای شینگن عدم وجود مدارک مالی کافی و قوی برای پوشش هزینه‌های سفر است. این عوامل شامل موارد زیر می‌شود:

ناتوانی در ارائه مدارک شغلی مناسب که با وضعیت مالی اعلام شده مطابقت داشته باشد.
عدم ارائه اسناد و مدارکی که هدف سفر و اقامت شما در کشور مقصد را صریحاً توجیه و بلامانع نماید.
زمانی که مدت اعتبار ویزای درخواستی نسبت به برنامه سفر و بودجه­‌ی شما مغایرت داشته باشد.

گواهی تولد یا گواهی ازدواج نامعتبر
چنانچه متقاضی به کنسولگری یا سفارت، شناسنامه یا سند ازدواج غیر معتبر ارائه دهد امکان ریجکت شدن ویزای شینگن بسیار افزایش می‌­یابد. مواردی که در این زمینه احتمال ریجکت ویزا را به همراه دارد به شرح زیر می‌­باشد:

عدم ارائه گواهی تولد معتبر که توسط مقامات رسمی صادر و تأیید شده باشد.

عدم ارائه یک مدرک شهروندی معتبر که تأییدیه رسمی داشته باشد.

عدم ارائه مدرکی که هویت هر دو والد کودک در آن درج شده باشد.

عدم ارائه گواهی معتبر حضانت فرزند (برای افرادی که به فرزندی پذیرفته شده­‌اند.)

ناتوانی در ارائه مدارکی که قیومت فرزند را توسط یکی از والدین اثبات نماید.

بیمه مسافرتی نامعتبر
از دیگر مواردی که منجر به ریجکت ویزای شینگن خواهد شد، ناتوانی در ارائه پوشش بیمه مسافرتی معتبر از سوی متقاضی است:

عدم ارائه بیمه‌نامه مسافرتی که متناسب با هزینه‌­های پیش بینی شده سفر باشد.

عدم ارائه بیمه‌نامه مسافرتی که تمام روزهای سفر را تا زمان بازگشت به کشور مبدأ پوشش دهد.

عدم ارائه بیمه مسافرتی که خط مشی آن در سراسر منطقه شینگن یکپارچه و دارای اعتبار باشد.

عدم ارائه بیمه‌ مسافرتی که بازگشت مسافر را به کشور مبدأ تحت پوشش قرار نمی‌دهد.

رعایت نکردن قوانین حوزه شینگن
این بخش مربوط به متقاضیانی می­‌شود که قبلاً به حوزه شینگن سفر نموده­‌اند؛ اما قوانین و مقررات این منطقه را به هر دلیل رعایت نکرده‌­اند:

افرادی که پس از پایان اعتبار پاسپورت خود، حوزه شینگن را ترک ننموده­‌اند.
ارائه پاسپورتی که دارای یک ویزای شینگن معتبر بوده و مدت زمان آن هنوز منقضی نشده است.

‌ رفع ریجکتی ویزای شینگن

حال که با دلایل ریجکت ویزای شینگن آشنا شدیم وقت آن است که راه‌های رفع ریجکتی ویزای شینگن را بررسی نماییم. در ابتدا باید بگوییم تشکیل پرونده برای درخواست ویزای شینگن هیچ گاه تضمین کننده‌ی اخذ بی چون و چرای این ویزا نخواهد بود. هر فرد متقاضی، زمان‌ زیادی را برای گردآوری و تهیه مدارک موردنیاز صرف خواهد نمود. در بسیاری موارد مشاهده شده متقاضی کاملاً مطمئن است همه موارد لازم را به خوبی رعایت نموده اما پس از بررسی پرونده توسط کارشناسان با من رو مشخص شده به خاطر یک دلیل بسیار کوچک که ناشی از بی‌توجهی یا ناآگاهی متقاضی بوده طعم تلخ ریجکت را چشیده است.

توصیه با من رو این است در صورتی که با پدیده‌ای به نام ریجکت ویزای شینگن رو به رو شدید به هیچ عنوان ناامید نشوید. یک بار دیگر می‌توانید شانس خود را امتحان نمایید، اشکالات و نواقص پرونده خود را برطرف سازید یا شرایط خود را جهت بهبود ارتقاء دهید و مجدداً درخواست خود را ارائه کنید. علاوه بر این؛ چنانچه تصور می‌کنید که درخواست اولیه شما کامل و بدون نقص بوده و احتمالاً اشتباهی درخواست ویزای شینگن شما از سوی کنسولگری رد شده است می‌توانید نامه‌ای اعتراض‌آمیز برای رفع ریجکتی به سفارت کشور موردنظر ارسال نمایید.

بنابراین برای رفع ریجکتی ویزای شینگن دو راه پیش روی شما قرار دارد:

پس از بررسی دقیق و موشکافانه نواقص پرونده خود را برطرف نمایید و مجددا‌ً برای اخذ ویزای شینگن درخواست خود را به سفارت مربوطه ارائه دهید.
در صورتی که مطمئن هستید پرونده شما کامل است یک نامه اعتراض به ریجکت تنظیم کنید و به سفارت مربوطه تحویل دهید تا پرونده شما بازنگری شود.
قانون ۳۲ (بند ۳) مندرج در توافقنامه کشورهای عضو شینگن به صراحت اعلام کرده: آن دسته از افرادی که درخواست ویزای آنان ریجکت می‌شود این حق را دارند که نسبت به ریجکت خود اعتراض نمایند.

نحوه اعتراض به ریجکت ویزای شینگن

اعتراض به ریجکت ویزای شینگن کار آسانی محسوب نمی‌شود اما ارزش پیگیری و مطرح شدن را دارد. نامه اعتراض به ریجکت ویزای شینگن باید از طرف متقاضی اخذ ویزا تنظیم و به منظور اعتراض به رد ویزای شینگن به سفارت یا کنسولگری موردنظر ارسال ‌شود.

پیش از تنظیم یک نامه اعتراض‌آمیز باید پرونده خود را به طور تخصصی بررسی نمایید تا از کامل بودن آن مطمئن شوید و بتوانید با قطعیت اعلام کنید که ریجکت پرونده‌ی شما اشتباه بوده است. برای این کار بهتر است از کارشناسان کارآزموده رفع ریجکتی راهنمایی بگیرید. پس از بررسی پرونده طی تنظیم نامه‌ای رسمی و فنی باید اعتراض خود را به افسر یا بخشی که پرونده شما را بررسی نموده ارائه کنید.

تنظیم نامه اعتراض به ریجکت ویزای شینگن امری بسیار فنی و تخصصی است که باید توسط متخصصان با تجربه این مقوله تنظیم شود تا نتیجه‌ی مطلوب حاصل گردد. در این نامه باید به دلایل بسیار محکمی اشاره شود تا نشان دهد چرا شما به ریجکت ویزای خود اعتراض دارید و چرا در تصمیم گیری درخواست شما باید تجدید نظر شود. این نامه از لحاظ فنی و قواعد نگارشی باید از ساختار قابل قبولی پیروی نماید. لازم نیست نامه اعتراض چندین صفحه باشد امّا نباید تنها به یک پاراگراف هم اکتفا نمود. به بیان بهتر؛ این نامه نه آنقدر طولانی است که فرصت رسیدگی به آن برای افسران ویزا غیر ممکن شود و نه آنقدر کوتاه که نتوان به خوبی از ادعای خود دفاع کرد. نامه باید در چارچوب و اندازه‌ای باشد که بتوان کلیه دلایل محکم را در آن جای داد تا محتوای نامه را کاملاً رسمی و قابل قبول سازد. در غیر این صورت به نامه رسیدگی نخواهد شد.

جزئیات و نکاتی هستند که باید در نگارش یک نامه اعتراض‌آمیز کاملاً‌ رعایت و در محتوای آن گنجانده شود:

اطلاعات فردی: نامه باید حاوی اطلاعات فردی متقاضی باشد. نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، محل تولد، شماره پاسپورت و آدرس محل سکونت کنونی. علاوه بر این؛ توصیه می‌کنیم حتماً آدرس ایمیل و شماره تلفن خود را در نامه درج نمایید.
تاریخ دقیق ریجکت شدن درخواست ویزای شینگن: توجه داشته باشید که تاریخ ریجکت درخواست ویزای خود را در همان ابتدای نامه ذکر نمایید.
دلایل مربوط به ریجکت ویزای شینگن:‌ باید به صراحت و به طور شفاف مواردی که موجب ریجکت ویزای شما اعلام شده است را عنوان نمایید.
دلایل شما در خصوص بروز اشتباه در ریجکت درخواست: مهم‌ترین بخش این نامه، ‌اعتراض به ریجکت ویزای شینگن است. در این قسمت ادله‌ و توضیحات شما نشان می‌دهند که چرا رد ویزای شما اشتباه بوده و چرا باید با بررسی مجدد به درخواست شما رسیدگی شود. دلایل خود را فهرست و با توضیحات کامل و تخصصی اعلام کنید که درخواست بازنگری پرونده را دارید.
امضای شما: در انتهای نامه حتماً باید امضای شما وجود داشته باشد. در واقع نامه‌های بدون امضاء بازگردانده خواهند شد.

مدارک پشتیبانی برای اعتراض به ریجکتی ویزا

غالباً‌ برای محکم کاری، مدارک و اسناد پشتیبانی برای اثبات دلایل متقاضی به نامه‌ی اعتراض ضمیمه می‌شوند. از آن جایی که با بررسی نامه ریجکتی می‌توان دلایل رد درخواست ویزای شینگن را متوجه شد؛ بهتر است مدارک پشتیبانی نیز به منظور اثبات ادعای شما ارائه شوند. بر اساس دلایل ریجکت درخواست شما که از سوی افسر کنسولی اعلام می‌شود مدارکی که باید ارائه نمایید مشخص می‌شود. برخی از مهمترین مدارکی که بهتر است به همراه نامه اعتراض به ریجکت تحویل دهید در ادامه آمده است:

چنانچه علت ریجکتی، عدم ارائه دلایل کافی برای اهداف سفر اعلام شده باشد:

در صورتی که توضیحات و دلایل سفر به حوزه شینگن واضح و کافی نباشد احتمالاً در مدارک زیر نواقص یا اشکالاتی داشته‌اید:

برنامه سفر: در صورتی که برنامه سفر شما به دقت تنظیم نشده است بار دیگر آن را با جزئیات کامل و به طور دقیق ویرایش نمایید و ضمیمه پرونده سازید.

دعوتنامه: از دعوت کننده خود بخواهید اطلاعات دعوتنامه را باردیگر بررسی و اطلاعات موردنیاز را کامل و صحیح وارد نماید.

نامه تکمیلی (Cover Letter): برای این که خیالتان آسوده باشد می‌توانید موارد و اطلاعات تکمیلی از دلایل سفر خود به حوزه شینگن را در نامه‌ای تکمیلی بنویسید و ضمیمه پرونده سازید.

چنانچه علت ریجکتی، عدم ارائه منابع مالی کافی عنوان شده باشد:
در برخی موارد، متقاضی مدارک مالی خود را به طور کامل اعلام نمی‌کند برای همین افسر پرونده این گونه می‌پندارد که برای سفر از بودجه کافی برخوردار نیستید. استفاده از مدارکی که اثبات می‌کند منابع مالی شما کافی است برای رسیدگی مجدد به پرونده حائز اهمیت است.

فرآیند رسیدگی به نامه اعتراض
زمانی که نامه اعتراض خود را تنظیم نمودید و نواقص مدارک خود را به طور کامل برطرف کردید وقت آن رسیده که سفارت باردیگر به درخواست شما رسیدگی کند. یک افسر عالی رتبه در سفارت کشور موردنظر که مسئول رسیدگی به نامه‌های اعتراض به ریجکت ویزای شینگن است پس از بررسی ادله‌ی موجود در نامه تصمیم می‌گیرد که ویزای شینگن شما صادر شود یا خیر!

عواقب ریجکت ویزای شینگن

ویزای هر کشوری، شرایط و مدارک مشخصی دارد که گاهی حتی باهوش‌ترین و دقیق‌ترین افراد نیز در آماده سازی تمام و کمال آن گمراه می‌شوند و ناباورانه با پدیده‌ای ناخوشایند رو به رو می‌گردند. عواقب ریجکت ویزای شینگن یکی از دغدغه‌های اصلی متقاضیان است. باید بگوییم که این نگرانی بی‌جهت نیست و سابقه ریجکت ویزا نتایج متعددی را در بر خواهد داشت که در ادامه به آنها می‌پردازیم. زمانی که درخواست ویزای متقاضی مردود اعلام می‌شود اکثر کشورها یک مهر ریجکتی در پاسپورت متقاضی درج می‌کنند. این مهر به راحتی توسط کنسولگری کشورهای دیگر که برای درخواست ویزا به آنها مراجعه می‌کنید قابل مشاهده است. بنابراین افسر پرونده به سادگی متوجه می‌شود که متقاضی پیش از این، سابقه ریجکت داشته است یا خیر؟ هر سابقه ریجکتی برای افسر پرونده به منزله یک هشدار تلقی می‌شود؛ بنابراین برای بررسی پرونده‌‌هایی با سابقه‌ی مردودی، زمان بیشتری در نظر گرفته می‌شود. بسته به دلایل مردود شدن ویزاهای قبلی، افسر پرونده نسبت به موافقت یا عدم موافقت پرونده تصمیم‌گیری می‌کند. به عنوان مثال چنانچه دلیل رد یک ویزا منابع مالی ناکافی یا فرم‌های ناقص باشد، سابقه ریجکت ویزا نادیده گرفته می‌شود. اما در مواردی که دلیل ریجکت، ارائه مدارک جعلی یا سوءپیشینه باشد به شدت به اعتبار و صلاحیت متقاضی لطمه وارد می‌شود و کلیه کشورها قریب به اتفاق، درخواست ویزا را مردود اعلام می‌کنند. توجه داشته باشید که ریجکت ویزای کشورهایی همچون کانادا، آمریکا، انگلستان و استرالیا بسیار جدی تلقی می‌شوند و اگر دلایل ریجکت قویاً مهم باشند –به عنوان مثال سابقه ارتکاب جرم- بدون تردید درخواست‌های بعدی ویزای این کشورها همچنان مردود خواهند شد.

ریجکت ویزای شینگن از اعتبار درخواست‌های بعدی متقاضی به شدت می‌کاهد و همانند ثبت یک سابقه بد در پرونده متقاضی تلقی می‌شود. هر ریجکت ویزای شینگن به مثابه یک امتیاز منفی در نظر گرفته می‌شود که فرآیند اخذ ویزا از کشورهای دیگر را در آینده برای متقاضی دشوارتر می‌نماید.
از سوی دیگر در فرم‌ ویزای کشورهای دیگر، بخش مجزایی وجود دارد که این سوال در آن به چشم می‌خورد: «آیا تا به حال کشوری درخواست ویزای شما را رد کرده است؟» کلیه متقاضیان موظف هستند سوابق ریجکت ویزای خود را در این بخش صادقانه اعلام کنند. در مواردی که افسر پرونده متوجه شود متقاضی ریجکت ویزای خود را انکار نموده، درخواست ویزا به صورت اتوماتیک حذف و مردود خواهد شد. در برخی از کشورها مهر ریجکتی در پاسپورت نمی‌خورد. اما حتی در صورتی که در پاسپورت متقاضی، مهر مردودی درج نشده باشد؛ چندین راه وجود دارد که افسر ویزا بتواند سوابق ریجکتی ویزای متقاضی را پیگیری نماید و حقیقت را دریابد. شایان ذکر است زمانی که متقاضی صادقانه سوابق ریجکت خود را اعلام می‏‌کند این فرصت را دارد که در مورد این اتفاق توضیحات کافی به افسر بدهد و وی را متقاعد سازد.

اجازه بدهید در انتهای این بخش به یک نکته مهم اشاره کنیم که بسیاری از متقاضیان ایرانی از آن غافل هستند. زمانی که برای ویزای شینگن اقدام می‌نمایید، اطلاعات بیومتریک شما ثبت می‌شود. اطلاعات بیومتریک کلیه متقاضیان ویزای شینگن در سیستمی تحت عنوان سیستم اطلاعات ویزا (VIS) بین کلیه کشورها به اشتراک گذاشته می‌شود. در این سیستم تمام سوابق و اطلاعات شما از درخواست ویزاهای قبلی ذخیره و نگهداری می‌شوند. این اطلاعات به راحتی قابل دسترس کشورهای شینگن و حتی برخی کشورهای دیگر است. بنابراین به عنوان مثال اگر یک متقاضی سابقه ریجکت ویزای ایتالیا را در کارنامه خود داشته باشد و اکنون برای ویزای فرانسه درخواست بدهد، افسر با چک کردن اطلاعات متقاضی در VIS ظرف چند ثانیه متوجه سوابق ریجکتی متقاضی نیز خواهد شد.

نکات مهم ریجکت ویزای شینگن

یکی از راه‌های رفع ریجکتی ویزای شینگن بررسی کامل پرونده است. برای این کار بهتر است از کارشناسان باتجربه راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید، نواقص احتمالی پرونده را برطرف نمایید. پس از آن بار دیگر برای ویزای شینگن درخواست خود را به سفارت مربوطه ارائه دهید.
وجود ۲ مهر ریجکت ویزای شینگن در پاسپورت متقاضی از اعتبار وی می‌کاهد و فرآیند اخذ ویزا را در آینده دشوارتر می‌کند.
مطابق با قانونی شفاهی در ایران متقاضی بهتر است پس از گذشت ۶ ماه برای درخواست مجدد ویزای شینگن اقدام نماید.
برخی سفارتخانه‌های کشورهای عضو پیمان شینگن به افراد زیر ۳۰ سال که به تنهایی قصد سفر دارند سختگیری بیشتری اعمال می‌کند. این مسئله به دلیل تردید افسر پرونده از بازگشت متقاضی به کشور مبدأ می‌باشد.

رفع ریجکتی ویزای شینگن در با من رو

رفع ریجکتی ویزای شینگن از شرایط خاصی برخوردار است که هوشمندی و شکیبایی در این مسیر، امری اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. وکلای مهاجرتی با‌من‌رو با سال‌ها فعالیت در زمینه‌ اخذ ویزای شینگن و رفع ریجکتی ویزای شینگن آماده راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شما می‌باشند. مشاوره‌های این مجموعه کاملاً رایگان است و مناسب‌ترین راه را پیش روی شما قرار خواهد داد.

Bamanro

attorney 2
icons8 pdf 64
DS-160 فرم فارسی
icons8 checklis3t 64
چک لیست ویزای آمریکا
icons8 em4ail 64
نمونه دعوتنامه توریستی
icons8 bo2ok 64
DS-160 راهنمای فرم

مشاوره رفع ریجکتی ویزای شینگن

پشتیبانی 24 ساعته

248 0808 0912

Bamanro

attorney 1

تماس با ما

ساعات کاری “با من رو”

شنبه تا چهارشنبه : 9:30 تا 18:30

پنجشنبه : 9:30 تا 13:30

تعطیلات : پشتیبانی 24 ساعته

Bamanro

attorney 1

اطلاعات تماس

پاسداران , ابتدای اختیاریه جنوبی , پلاک 2 , واحد 2

تلفن : 9502 2624 021

پشتیبانی : 248 0808 0912

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "با من رو" می باشد