Bamanro

attorney 1

ویزای نامزدی آمریکا

شرایط و مدارک ویزای نامزدی آمریکا

آشنایی با ویزای نامزدی آمریکا

مهاجرت به کشور آمریکا با دریافت ویزای ازدواج آمریکا و ویزای نامزدی آمریکا جزء محبوب‌ترین روش‌ها محسوب می‌شوند. ویزای نامزدی آمریکا در زمره ویزاهای غیر مهاجرتی و موقت در نظر گرفته می‌شود. این ویزا برای افرادی صادر می‌شود که هنوز به طور رسمی ازدواج خود را به ثبت نرسانده‌اند و در آینده‌ای نزدیک قصد دارند تشریفات ازدواج خود را فراهم نمایند

شرایط ویزای نامزدی آمریکا

برای دریافت ویزای نامزدی آمریکا، متقاضی باید شرایط زیر را داشته باشد:

فرد متقاضی باید شهروندی آمریکایی باشد و لازم است با مراجعه به اداره مهاجرت آمریکا (USCIS) فرم I-129 را برای نامزدش (که خارج از خاک آمریکا زندگی می‌کند) تکمیل نماید.
هر یک از طرفین به سن قانونی ۱۸ سال رسیده باشند، هر دو طرف مجرد بوده و هیچ مانع قانونی برای ازدواجشان وجود نداشته باشد.
نامزدی باید مطابق با قوانین دولتی موجود در ایالات متحده باشد و اگر طرفین قبلاً ازدواج کرده باشند؛ پیش از اقدام برای درخواست ویزای نامزدی، مراحل قانونی و رسمی طلاق را طی کرده باشند و پس از آن برای ویزای نامزدی درخواست نمایند.
ارائه مدارک و شواهدی که اثبات می‌نماید طی دو سال گذشته حداقل یک‌بار ملاقات حضوری داشته‌اند و قصد جدی برای ازدواج دارند.
اگر طی مدت زمان ۹۰ روز از حضور شخصی که با ویزای نامزدی به خاک آمریکا آمده بگذرد؛ امّا ازدواج آنها ثبت رسمی نشود، مدت زمان اقامت وی به اتمام می‌رسد و باید بلافاصله خاک این کشور را ترک نماید.
از جمله مواردی که گاهی منجر به مردود دانستن اعتبار ازدواج یا نامزدی می‌شود؛ نسبت فامیلی و خانوادگی افراد با یکدیگر است که گاهی دولت آمریکا از ازدواج برخی از خویشاوندان مانند عموزاده‌ها و … ممانعت به عمل می‌نماید یا آن را به رسمیت نمی‌شناسد.
ویزای نامزدی به هیچ وجه قابلیت تمدید ندارد و پس از گذشت ۹۰ روز، مهلت آن به اتمام می‌رسد.

مراحل دریافت ویزای نامزدی آمریکا

متقاضی که شهروند آمریکا است باید فرم I-129 را تکمیل نماید و در USCIS تشکیل پرونده دهد. همچنین هر شهروند آمریکایی و نامزد خارجی‌اش باید به صورت جداگانه فرم G-325 را تکمیل نمایند. تشکیل پرونده شامل فرستادن مدارک لازم و انتظار دو هفته‌ای تا دریافت رسید مدارک و سپس انتظار برای تأیید شدن پرونده می‌باشد که به طور متوسط ۵ تا ۶ ماه زمان خواهد برد.
بعد از تأیید پرونده، مدارک به NVC فرستاده می‌شود که دلیل کوتاه‌تر بودن فرآیند ویزای نامزدی نسبت به ویزای ازدواج به همین دلیل است.
پس از دریافت ویزای نامزدی آمریکا، فرد دارنده‌ی ویزا می‌تواند وارد خاک آمریکا ‌شود و به آنها فرصت داده می‌شود تا ظرف ۹۰ روز با یکدیگر ازدواج کنند.
پس از آن که ازدواج صورت گرفت زوجین می‌توانند با سند رسمی ازدواج خود برای اقامت و تابعیت شهروند غیرآمریکایی اقدام کنند. آنها می‌توانند از راه مراجعه به بخش Permanent Resident که زیر نظر USCIS فعالیت می‌کند درخواست خود را ارائه دهند.

مدارک مورد نیاز برای مصاحبه

متقاضیان ویزای K1 باید روز مصاحبه مدارک زیر را به همراه داشته باشند:

فرم تکمیل شده‌ی غیر مهاجرتی D-160
پاسپورت معتبر هر دو نفر
شناسنامه معتبر هر دو نفر
گواهی طلاق یا فوت همسرهای پیشین‌ برای هر دو (نامزد و شهروند)
گواهی سوءپیشینه
انجام معاینات پزشکی
مدارک لازم برای اثبات توانایی مالی
دو قطعه عکس ۵*۵ برای هر دو نفر
تکمیل فرم G-325 به صورت جداگانه توسط هر دو نفر
پرداخت هزینه‌های موردنیاز (۳۴۰ دلار)
کپی تامین اجتماعی نامزد (social security)
مدارکی دال بر اثبات رابطه‌ی حقیقی با نامزد آمریکایی (به عنوان مثال چند عکس)

تفاوت ویزای نامزدی و ازدواج آمریکا

فرآیند و قوانین مربوط به ویزای ازدواج و نامزدی آمریکا دارای شباهت‌ها و تفاوت‌هایی است که آشنایی با آنها در انتخاب مسیر درست بسیار راهگشا خواهد بود:

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های ویزای ازدواج و نامزدی در آمریکا این است که ویزای نامزدی تنها برای شهروندان آمریکایی و برای نامزد خارجی آنان قابل درخواست است. در حالی که ویزای ازدواج آمریکا علاوه بر شهروندان آمریکایی برای افرادی که اقامت موقت یا گرین کارت دارند امکان‌پذیر و قابل استفاده می‌باشد.

ویزای ازدواج آمریکا یک ویزای مهاجرتی محسوب می‌شود و به محض حضور همسر در خاک این کشور، امکان دریافت گرین کارت برای وی وجود دارد. در صورتی که ویزای نامزدی یک ویزای موقت محسوب می‌شود و تنها برای شهروندان آمریکایی قابل استفاده است.

طول بازه زمانی ویزای نامزدی از زمانی که متقاضیان نسبت به دریافت آن اقدام می نمایندبین ۳ تا ۱۸ ماه به طول بیانجامد؛ در صورتی که صدور ویزای ازدواج حداقل به ۱۸ ماه تا ۲۴ ماه زمان نیاز دارد.

ویزای K2 آمریکا

همان طور که اشاره شد ویزای K1 برای نامزدی شهروندان آمریکایی با شهروندان خارجی صادر می‌شود. در صورتی که نامزد شهروند آمریکایی از ازدواج پیشین خود صاحب فرزند یا فرزندانی زیر ۲۱ سال باشد و تکفل آنها را بر عهده داشته باشد؛ نوعی از ویزا به نام K2 به آنها تعلق می‌گیرد که ویزایی ماهیتاً موقت است و به منظور حفظ روابط اعضای خانواده صادر می‌شود

ویزای K3 آمریکا

در صورتی که شهروندی آمریکایی بخواهد خارج از خاک آمریکا با شخصی ازدواج کند که تبعه‌ی کشور آمریکا نیست؛ می‌تواند نامزد خارجی خود را از طریق ویزای نامزدی K3به آمریکا ببرد. در این مورد شخص باید فرم I-130 را در دفتر اداره‌ی مهاجرت آمریکا (UCIS) تکمیل کند و فرآیند صدور گرین کارت را به جریان بیاندازد. معمولاً مدت زمان اخذ این ویزا بین ۶ ماه تا یک سال به طول می‌انجامد.

اخذ ویزای نامزدی آمریکا در با من رو

درخواست و دریافت ویزای نامزدی آمریکا از شرایط خاصی برخوردار است که هوشمندی و شکیبایی در این مسیر، امری اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. وکلای مهاجرتی با‌من‌رو با سال‌ها فعالیت در زمینه‌ اخذ ویزاهای آمریکا آماده راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شما پیرامون ویزای نامزدی در آمریکا می‌باشند. مشاوره‌های این مجموعه کاملاً رایگان است و مناسب‌ترین راه را پیش روی شما قرار خواهد داد.

Bamanro

attorney 2
icons8 pdf 64
DS-160 فرم فارسی
icons8 checklis3t 64
چک لیست ویزای آمریکا
icons8 em4ail 64
نمونه دعوتنامه توریستی
icons8 bo2ok 64
DS-160 راهنمای فرم

مشاوره و ارزیابی مدارک ویزای نامزدی آمریکا

پشتیبانی 24 ساعته

248 0808 0912

Bamanro

attorney 1

تماس با ما

ساعات کاری “با من رو”

شنبه تا چهارشنبه : 9:30 تا 18:30

پنجشنبه : 9:30 تا 13:30

تعطیلات : پشتیبانی 24 ساعته

Bamanro

attorney 1

اطلاعات تماس

پاسداران , ابتدای اختیاریه جنوبی , پلاک 2 , واحد 2

تلفن : 9502 2624 021

پشتیبانی : 248 0808 0912

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "با من رو" می باشد